Patiënt worden

Uw gebit is ons visitekaartje. Wij verzekeren u van een glimlach die gezien mag worden!

Wilt u patiënt worden bij onze praktijk? U bent van harte welkom!                                                                                                                                                         Inschrijven kan dagelijks van 09:00 tot 12:30. Bel 058-2671667 om u aan te melden als nieuwe patient. Tijdens het eerste bezoek wordt allereerst de medische anamnese met u doorgenomen en kunt u uw wensen kenbaar maken. U kunt dit formulier ook online invullen via onze website. 

Tijdens dit bezoek maakt u kennis met een van onze tandartsen en wordt er een uitgebreide check-up van uw gebit gedaan.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Een De eerste afspraak is meestal mogelijk binnen 5 werkdag(en). 

 

Veranderingen doorgeven

Gaat u verhuizen? Hebt u een andere verzekering afgesloten? Wijzigingen in uw gezinssamenstelling? Geef het tijdig aan ons door.

 

Huisregels

Welkom bij Tandartspraktijk Meijer en Schildkamp. In onze praktijk wordt tandheelkunde op een hoog niveau nagestreefd. De werkzaamheden binnen ons team zijn alles omvattend te noemen: restauratieve en esthetische tandheelkunde, mondhygiëne etc. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze, willen wij u verzoeken onderstaande tekst goed door te lezen. Het zijn de ‘huisregels’ van de praktijk. De meeste huisregels spreken voor zich. Ook patiënten die reeds bij ons onder behandeling zijn, kunnen hierin nuttige informatie vinden. Zo helpt iedereen mee om het voor elkaar zo aangenaam mogelijk te houden en weten we met elkaar waar we aan toe zijn!

Afspraken
Na een bezoek aan de tandarts is het gebruikelijk om een nieuwe afspraak te maken bij de receptie, mocht deze al niet gemaakt zijn door de assistente. Als dit niet mogelijk is dan kan de nieuwe afspraak telefonisch worden gemaakt op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12:30 uur op telefoonnummer 058-2671667.

Spoedgevallen
Voor Spoedeisende gevallen buiten onze openingstijden en in het weekend kunt u contact opnemen met de Spoedgevallendienst.  

Dienst Kring Leeuwarden: 0900-2153111                                                                                                                                                                                                                                       De nota betaalt u daar meteen, naderhand kunt u deze indienen bij uw zorgverzekeraar (mits u verzekerd bent voor de tandarts). 

Nakomen van afspraken
Er wordt van u verwacht dat u uw afspraken nakomt. Indien dit niet lukt verzoeken wij u dit tenminste 24 uur van te voren, binnen onze werktijden, door te geven. Zo niet dan zijn wij genoodzaakt de kosten van de gereserveerde tijd in rekening te brengen.

Voor een niet nagekomen controle afspraak wordt er €21,78 in rekening gebracht en voor een niet nagekomen behandeling wordt  €15,- per 5 minuten in rekening gebracht.

Op tijd
Het is prettig dat u op tijd op uw afspraak aanwezig bent, wij proberen op tijd te werken. Dit is alleen mogelijk wanneer onze patiënten ook op tijd zijn.

Nota’s
Omdat wij in de praktijk liever met u dan met de financiële administratie bezig zijn, dragen wij alle vorderingen van patiënten over aan uwnota.nl. Kortom, wij hebben zo meer tijd voor u.

Wat betekent dit voor u?
De nota (factuur) van ons ontvangt u via uwnota.nl. Als u gaat verhuizen verzoeken wij u nadrukkelijk om uw adreswijziging tijdig aan ons door te geven, aan uw zorgverzekeraar en aan uwnota.nl. Zo voorkomt u onnodige rente- en incassokosten.

Betaling van uw nota
Het is belangrijk dat u zich houdt aan de betalingstermijn van 30 dagen. Uwnota.nl is wettelijk gerechtigd de nodige maatregelen te nemen. Bij te lang uitblijven van de betaling of van uw reactie start uwnota.nl een incassoprocedure op. De betalingstermijn van 30 dagen is bindend, ook wanneer de zorgverzekeraar de nota nog niet aan u heeft vergoed.

Pinbetaling
Aangezien steeds meer mensen er voor kiezen om zich niet meer voor tandartskosten te verzekeren, willen wij u verzoeken om na uw behandeling gelijk af te rekenen. Heeft u wel een tandartsverzekering dan hoeft dit natuurlijk niet.

Indien u verzekerd bent bij de Friesland zorgverzekeraar, dan worden alleen de eigen bijdrages gelijk afgerekend na elke behandeling.

Aanmelden voor een behandeling
Bij een afspraak met een behandelaar meldt u zich altijd aan bij de receptie. De receptie zal u dan aanmelden bij uw behandelaar zodat deze weet dat u aanwezig bent.

Begrotingen
Voor behandelingen boven €250,- zijn wij verplicht u een gespecificeerde begroting te geven als u daar om vraagt. Uiteraard zijn we ook bereid om een begroting voor u te maken bij lagere kosten indien u dat wenst.

Aansprakelijkheid
Waak over uw eigendommen. De praktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en /of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

Klachten
In de praktijk doen wij onze uiterste best om u naar tevredenheid te behandelen. Heeft u toch een klacht, laat het ons dan weten. Wij zullen onze uiterste best doen om de klacht samen met u op te lossen.

Tot slot
We zijn erg blij met suggesties, ideeën, op- en/of aanmerkingen naar aanleiding van een behandeling of andere zaken.

Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.                                                

Websiteinstellingen
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg